Taulov

Fjordbakkeskolen består af to matrikler, hvoraf Taulovafdelingen er den ene. Afdelingen tilbyder undervisning for 0.-9. klassetrin.

Afdelingen ligger 3,7 km fra Skærbækafdelingen og er beliggende i grønne omgivelser.

På afdelingen er der 570 elever og ca. 75 medarbejdere.

Afdelingen er faseopdelt i faserne, 0.–3., 4.–6. og 7.–9. Det betyder, at personalet fortrinsvis er tilknyttet den enkelte afdeling.

Fra 0.-6. klasse er de fleste klassetrin 2 spor, og i gennemsnit 25 elever i klasserne.

Fra 7.-9. klasse er der 4 spor pr. årgang, og i gennemsnit 25 elever pr. klasse.

På Taulovafdelingen bliver klasserne, som hovedregel, undervist årgangsdelt, selv om der selvfølgelig også løbende er andre typer projekter.

Når eleverne starter i 7. klasse, kommer de fra både Skærbæk- og Taulovafdelingen. Inden de begynder i 7. klasse, skal eleverne vælge profil ud fra interesse. Se fanebladet: "Profiler 7.-9. kl.".