Fjordbakkeskolen

Velkommen til Fjordbakkeskolens hjemmeside og dermed til Fjordbakkeskolen. Om du er interesseret forældre, måske en mulig ansøger til et job hos os eller bare gerne vil vide lidt mere om Fjordbakkeskolen, så håber jeg, at en rundtur her på hjemmesiden giver dig et indblik i vores fantastiske skole.

Fjordbakkeskolen er en kommunal folkeskole beliggende i Fredericias Kommunes vestligste del. Vi er en distriktsskole med ca. 900 elever fordelt på matrikler i Skærbæk (ca. 250 elever fra 0.-6. klassetrin) og Taulov (ca. 650 elever fra 0.-9. klasse). Taulovafdelingen er således overbygningsskole for alle vores elever fra 7.-9. klassetrin.

Vi har ca. 100 medarbejdere, der gerne løber stærkt for at give vores dejlige elever mest mulig læring, størst mulig trivsel – og ja – bare en rigtig god skolegang med gode fællesskaber, masser af læring, spændende oplevelser og varieret undervisning.

Vi er en skole, der igennem mange år har opnået flotte faglige resultater for vores elever – samtidigt med, at vi vægter deres trivsel højt. Således har skolen gennem de sidste år ligget klart over det forventede karaktergennemsnit til afgangsprøverne i 9. klasse.

Verdensmestre? – nej ikke helt endnu, men vi arbejder konstant på at gøre en god skole endnu bedre, og vi stopper aldrig med at udvikle os selv for at blive bedre.

Vi er vant til og glade for en generel flot opbakning fra vores forældre – både når vi får ros, og når vi får gode idéer til at blive endnu bedre. Vi tilstræber at holde et højt og aktuel informationsniveau i forhold til vores forældre, og det sætter vores forældre pris på.

Hvis du er en mulig ansøger til et spændende job hos os, kan vi love dig en arbejdsplads med højt til loftet, et supergodt kollegialt klima, muligheder for at udvikle dig og prøve gode idéer af, møder med mening – og så underviser lærerne i Fredericia Kommune færre ugentlige lektioner end i de omkringliggende kommuner.

Velkommen til Fjordbakkeskolen

Ledelsen på Fjordbakkeskolen