Ungemiljøet

Ungemiljø Fjordbakkedistriktet

Ungemiljø Fjordbakkedistriktet er for de unge med tilknytning fra 7. klasse til de fylder 18 år.

Ungemiljøet er i den røde bygning i skolegården foran hovedbygningen.

Mandag og onsdag i spisefrikvarteret, i eftermiddagspausen og fra 18.30- 21.30.

Tirsdag og torsdag i 10-pausen, i spisefrikvarteret og i eftermiddagspausen

Fredag i 10-pausen og spisefrikvarteret.

I 7. klasse samles de unge fra Skærbæk og Taulov i udskolingen på afdeling Taulov. Vi har et tæt samarbejde med skolen, hvor vi indgår i den understøttende undervisning, og arbejder på at skabe en sammenhæng mellem skolen og fritiden i udskolingsklasserne 7., 8. og 9. årgang.
En mulighed vi profiterer af i forhold til at være sammen med de unge og kende dem i flere af de arenaer og relationer de indgår i.

Hvad kan vi tilbyde?

• Nyindrettede lokaler, der er indrettet i 2 rum, et stille og et aktivt rum.
  • I det aktive rum, har de unge mulighed for at streame musik, spille bordtennis, playstation, bordfodbold mm.
  • I det stille rum har de mulighed for at snakke og hygge sig med sine venner, spille brætspil, kortspil mm.
  • Vi har mulighed for at bruge skolens faciliteter.
  • Hjemkundskabslokalet til at lave mad til fællesspisning med de unge.
  • Gymnastiksalen til diverse fysiske aktiviteter, hockey, basketball, fodbold, badminton mm.
  • Vi har et stort udeareal, med fodboldbaner i forskellige størrelser.
  • En skolegård med mulighed for flere boldspil, basketball, fodbold, hockey mm.
  • Lave grill-mad og sidde og nyde det i skolegården på borde-bænke sæt.
  • Den kommende 7. årgang (skoleåret 2019/20) på Fjordbakkeskolen efter sommerferien, vil få tilbudt at komme på besøg i juni måned, så de unge får mulighed for at mødes i mere frie rammer inden skolestarten i august.
  • Vi deltager i fællesaktiviteter i det kommunale Ungemiljø, blandt andet Lan Party, Vilde Vulkaner, sidste skoledag for 9. klasserne mm